Zondag 12/02 – Brussel

Rond de middag in Madrid, héél opt gemakske door allerlei controles. Er is trouwens iets met mijn uiterlijk denk ik, ben al 2 keer appart genomen om mijn dagrugzak aan een grondig onderzoek te onderwerpen en om wat vragen te beantwoorden. Neen meneer en mevrouw de polis, ik heb geen wit poeier vanuit Colombia meegesmokkeld, staat er misschien “onnozelaar” op mijn voorhoofd ??
Enfin, om 16 uur de laatste inspanning, de vlieger op naar Brussel waar we dik 2 uur later toekomen. Ik heb blijkbaar nog geen miserie genoeg gehad want tijdens de landing krijg ik een bloedneus, het stroomt er gewoon uit. Gelukkig doekjes genoeg en eens uit het vliegtuig een wc ingeduikeld waar men mij raar aankeek, al dat bloed in mijn gezicht. Uiteindelijk stopt het en kan ik mijn bagage gaan zoeken. Het duurt verschrikkelijk lang, zeker omdat ik weet dat Nadia 100 meter verder op mij staat te wachten. Eindelijk, mijn rugzak en dan Nadia, naar dit moment tracht ik al een ganse week. Buurman Jan is chauffeur van dienst en al snel zijn we thuis.
En nu eerst… neen, géén Duvel of frietjes van de frituur! Wel lekkere zelfgemaakte soep, tja ik zit echt wel diep.

De volgende dagen kom ik stilaan terug op mijn plooi maar ik besef dat het niet veel gescheeld heeft of ik was in Colombia in de kliniek beland. Ik trek mijn les hieruit en zal het nooit zover meer laten komen, ik zal in het vervolg meer tijd maken om te eten. Ter info: ik ben op die 4 weken 12 kg. afgevallen.

Colombia is een heel mooi land maar de logistieke problemen zijn toch wel groot. Ik wil hiermee zeggen dat de bezienswaardigheden ver uit elkaar liggen en dat je veel uren onderweg bent als je iets wil zien. De bevolking is supervriendelijk en behulpzaam. De prijzen zijn serieus aan het stijgen en ik denk dat het binnen 5 à 10 jaar niet echt nog een goedkoop land zal zijn. Het prijsniveau ligt nu al 50 % hoger dan Nicaragua of Honduras. Tegen iemand die echt geïnteresseerd is in het land zou ik zeggen ga nu en wacht geen jaren meer. Het is er voor de moment heel veilig, zeker het centrum en het noorden van het land. Aan iemand die nog op zoek is naar een bestemming zou ik zeggen, kijk nog even verder want er zijn landen die zeker zo mooi zijn als Colombia maar veel gemakkelijker te bereizen.

Laatste foto update

Over Spoelle

Mijn passie is avontuurlijke rugzakreizen die ik zelf volledig voorbereid. Daarbuiten ben ik erg geïnteresseerd in al wat met kunst te maken heeft.
Dit bericht werd geplaatst in In Colombia. Bookmark de permalink .

Een reactie op Zondag 12/02 – Brussel

  1. koen en tania zegt:

    hé Spoelle
    alles ok, beetje bekomen van je laatste dagen in Comlombia? Hopen dat het beter gaat nu je thuis bent omringd door je gezinnetje.
    xxx

Reacties zijn gesloten.